måndag 3 november 2014

Vilo/testvecka - check

Blev någon dag ledigt från bloggen nu över helgen. Kände att jag inte hade nått vettigt att komma med så skippade helt enkelt skrivande. Men nu är jag på´t igen!

Förra veckan var säsongens första vilovecka. Volymen var låg, extremt låg! Intensiteten var lite högre i och med att jag körde två test pass. Kommer genom hela vintern att köra test under mina viloveckor. Testen är FTP-test på trainer, som körs på onsdag och frivändnings test i gymmet, som fixas på fredag. Resten av träningen skall vara lätt och återhämtande så att jag är redo inför dom kommande passen.
Hur det gick på förra veckans FTP-test hittar ni HÄR. Gym testet gick väl överförväntan. Visste att jag hade tappat rejält sedan mina glans dagar i gymmet, men trodde att jag hade tappat mer än vad jag tydligen hade tappat! Trappade upp vikten på frivändningarna med jämna steg tills jag inte klarade av en rep. Stannade på 80kg viket ändå får ses som okej med tanke på att det är mer än fyra år sedan jag tränade aktivt i gymmet! Målet är att före 2015 klara av 90kg och före tävlingssäsongen börjar klara 100kg och tangera personbästat. Borde gå, är ju ändå nästan ett halvt år tills dess.


Gammal bild

När det ändå var test vecka så testade jag hur snabb Boardmannen var på flygande varvet på velodromen. På introkursen för tre veckor sedan rundade jag på 13.10. Då var jag i stort sett fräsch, men benen och tekniken var inte precis bländande! I lördags efter tre timmars vänstrande runt rondellen så gick varvet på 12.86. Helt okej förbättring med tanke på att jag inte kört någon specifik träning för att köra snabbt ett varv! Blir skoj att se hur mycket snabbare det går då jag har fått köra lite tuffare pass på velon och ännu till får köra med bättre utväxling.

Nej nu är det klart skrivet nu skall det tränas lite! Först trainer och sedan velodrom! Hörs senare!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...