onsdag 14 mars 2018

Målsättningar för 2018

Blev ett lite dystert inlägg senast och många som frågat om det var ett skämt eller inte men nej, det var det inte.

Sanningen är att jag vill hitta tillbaka till glädjen istället för att bara fokusera på placeringsresultat och tävlingsprestationer. Inget annat. Vägen till glädjen tror jag kommer via att jag bara hittar mig själv igen utan att bara fokusera på hur det går, nu kommer fokus att ligga på vägen istället för målet.

Med det sagt så ser mina målsättningar helt annorlunda ut nu jämfört med tidigare år. Jag har tre stora mål och alla målen så är uppsatta på ett sådant sätt att bara jag kan påverka dem.

Den här glädjen vill jag hitta!
Mitt första och mitt absolut viktigaste mål för 2018 är att jag skall hitta tillbaka glädjen på cykeln. Jag skall njuta av att cykla, njuta av att träna, njuta av processen. Det här kommer att genomsyra allt jag kommer att göra i träningsväg under året.

Det andra målet är att jag skall bli bra på att cykla på 500 Monark Watt. Förra veckan klarade jag dryga tre minuter innan jag gav upp. En handfull sekunder till skulle jag kunna uthärda men inte mycket mer. För några år sedan klarade jag drygt fyra och en halv minut mätt med min P2M. Nu drömmer jag att pressa fram 500 Watt på Monarken i minst fem minuter.

Tredje och sista målet som jag satt upp åt mig själv är ett nytt personligtrekord på ett Padilla-test. I augusti så kommer jag sadla Monarken på Pettsson Coaching kontoret för att dra mig igenom över en timmes cykling. 56:35 är det bästa jag någonsin kört, i vinter har jag kört 56:20 så timmen känns nog möjlig bara jag får träna på i lugn och ro.

Padilla test vid Livi 2014

Hur jag skall gå tillväga för att uppnå målen har jag redan på klart och det är ingen svår ekvation. Ha roligt, träna vetenskapligt och tävla med GIF-Chebici.





1 kommentar:

  1. Önskar dig lycka till med säsongen. Tror det är ofta bra att ta ett steg bakåt för att sedan ta två steg framåt. Har själv trappat ner i två år och sökt efter glädjen du talar om. Tror jag är närmare än på länge nu. Återstår att se :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...