onsdag 7 mars 2018

Mörkret och Mallorca

Hej igen!

Har en tuff start på året bakom mig, ser man med idrottar ögon på starten av året så är väl katastrof det som stämmer mest. Förenklat så har bitarna inte fallit på plats så som jag velat, inte ens nära. Men sånt är livet ibland och inom toppidrott så märks varje liten sak snabbare än i vardagliga livet vilket kan vara bra och jobbigt. I det här fallet har det varit jobbigt.


Hur som helst så lite positivt nu! Var iväg med adepter till Mallorca för att coach och träna. Glädjande var att vissa cyklar närmast flög fram, mindre glädjande att undertecknadscykel kanpp rullade. Var ju väntat med tanke på att Januari månad spenderades i sjuksängen men att det skulle vara en sådär djup dal var en enrom överraskning, eller ja besvikelse!

Men fick spendera veckorna där nere för att hitta en konitinuitet i min egen träning samtidigt som jag med glädje analyserade andras träningsdata under och efter passen!

En grej som jag gjorde nu som jag nästan aldrig tidigare gjort var att jag sökte aktivt efter små bondvägar. Där var något jag missat tidigare på öarnas ö! Alla de små, fina, bilfria, smala och perfekta vägarna som finns där! Balsam för cykelsjälen!


Nu skall jag fortsätta jobbdagen och filosofera vidare om större saker i livet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...