torsdag 5 januari 2017

Vårens program

Dagarna jär heim i Finland börjar snart vara räknade och snart så bär det av tillbaka mot Falun för en fullspäckad vår. Ser jag till vad som borde göras under våren så ser det ut som att det blir en hel del pusslande med allt för att hinna med det som skall hinnas med. 
För det första inleder jag min sista termin som studerande på Högskolan Dalarna, det i sin tur betyder att det skall skrivas slutarbete. Det betyder många timmar på PubMed, många timmar framför ordbehandlingsprogram samt kalkylblad men framförallt många timmar på Livi labbet. Spännande är bara förnamnet! Nästa skojiga sak är att jag får besök av världens bästa Anna under våren då hon fått praktikplats i Falun. Skönt att slippa de tråkiga och långa tågresorna som krävts hittills för att vi skall träffas!


Lite annat skoj skall ju också hinnas med under våren. Första uppgiften blir att hitta en lite form så att inte sommaren blir en enda stor flopp. Så träningen skall styras upp nu under våren så att det formen är hygglig i juni när det viktiga tävlingarna kommer. Formen är en bra bit under källaren nu för tillfället hur långt nere den är så kommer att synas om två veckor då jag nålar fast nummerlappen för att få lite fart i benen på vårens första Omnium i Falun.



Såklart blir det ju att jobba Pettsson Coaching vidare under våren. Första kvartalet gick överraskande bra och nu är det bara att bygga vidare och vidare utveckla allt lite mera så att företaget blir det jag vill att det skall bli!

Andra saker som händer, eller inte händer under våren är att det inte blir något träningsläger på sydliga breddgrader för min del. Har helt enkelt för mycket på gång för att kunna vara borta från Falun under en längre tid i ett sträck. Men med tanke på i vilket skick jag och min kropp är i för tillfället så har jag svårt att se hur jag skulle kunna få ut mera av ett träningsläger än att träna hemma i Falun. Har på känn att jag i nuläget skulle köra slut mig själv om jag skulle åka iväg så därför bygger jag i lugn och ro vidare i Falun.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...