måndag 2 januari 2017

Välkommar det nya året med tävlingsplaner

2017 inleddes med buller och bång, eller ja host och snyt är väl mer passande. Har nu varit sjuk i två år... Har inte tidigare varit så här sjuk under det här året osv. Räcker med två värdelösa skämt, så vidare mot vettigare grejer.

Glädjande är att jag börjar bli friskare sakta men säkert. Går ju ungefär lika långsamt som jag föreställer mig cykla sedan när jag är frisk och tillbaka i träning. Men skynda långsamt är mitt motto nu just. Är ju först i juni jag skall vara snabb igen så fram tills dess tränar jag i första hand. Med det sagt så kommer alla velodrom tävlingar under våren troligtvis färgas av ett träningsmål framom ett resultatmål. Kan till och med hända att vissa tävlingar får ingå i ett längre träningspass. På tal om tävlingar så körs det omnium i falun den 15 och 29 januari och då lär jag väl vara med och träna med de mer formstarka cyklisterna som skall till Odense i början på februari för att cykla NM.


Vad gäller landsvägstävlingar för våren så börjar det i snigelfart finnas ett schema att planera efter och som det ser ut nu så körs premiären i Sverige den nionde April i samband med Östgöta loppet. Dock oklart ännu vilka färger som pryder min tävlingströja under Sverige premiären. 17 April så är jag tillbaka i GIF-Chebicis röda dress i Finland då finska vårklassikern Lattomeriajo går av stapeln.



Nej nu blir jag ju tävlingssugen, bäst att friskna till nu så jag kan börja träna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...