tisdag 23 augusti 2016

Säsongen 2016 är över

Förra onsdagen gjorde jag ett tappert försök på en comeback då jag körde lokala tempo cupens avslutningstävling med linje hoj och disk. Flåset överraskade och jag körde en helt okej tid med tanke på den obefintliga träningen sedan Lauri Aus i juli och den felaktiga utrustningen.




Det som var mindre skoj var att problemen jag hade i slutet avjuli och början av augusti kom tillbaka. Surt och skit men vad kan man. Beslöt nästan direkt att säsongen 2016 är över då problemen hade suttit i både torsdag och fredag.
Det här betyder då att GP FM i söndags blev en DNS för min del. Det betyder också att TreBerg GP, Tre Berg Race, Syysetapit och Anundsloppet blir lopp utan mitt deltagande i år. Möjligtvis hade jag kunnat köra något race men vill och orkar inte träna och hoppas att kroppen håller. Hellre vilar jag och låter kroppen komma i slag helt så att inte vinterträningen i vinter blir förstörd. Nästa tävling för min del blir 8 oktober då jag kör vinterns första race på Falu Velodromen.
Skall skriva ihop en säsongsreflektion efter att jagfått rensat mitt huvud lite. Fast jag inte tränat och tävlat som normalt så har jag haft fullt upp med andra spännande saker som snart blir presenterade här på le Blog!

Stort tack till alla som varit med och stöttat mig under den här sommaren. Laget GIF-Chebici, Pappa och Mamma, sponsorn Jea-Trans och sist men inte minst Anna som låter mig göra min satsning! Utan er hade det inte gått!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...