söndag 14 augusti 2016

Jag lever trots tystnaden!

Tyst här. Mycket på gång nu kan jag helt klart konstatera. Har börjat cykla igen, jippiii för det. Motivationen för de fem sista veckorna av landsvägssäsongen är väl inte ens nära 2 på en skala 0 till 100. Har helt enkelt tankarna på vintern och velodromsäsongen samt sommaren 2017. Det första tävlingarna för vintern och ett av vinterns huvudmål har blivit spikade nu i veckan och vill köra igång med träningen som skall ta mig till det målet.

Velodromsuget har börjat växa sig starkt nu på senaste tiden. En stark orsak till detta är att jag både skaffat banspecifik wattmätare och fått tag på en ny bancykel! Två saker som jag haft på "att skaffa listan" i en bra bit över ett år. Som wattmätare hittade jag ett begagnat Powertap hjul relativt förmånligt som kommer att få fungera som ett verktyg för analysering av träningsbelastning.

Powertappen monterad på Boardman
Cykeln är mera intressant då den är en rejäl uppgradering över min gamla Boardman. Föga överraskande så är det en Chebici och det är en prototyp som nu skall testas och den lotten föll på mig. Ramen ser riktigt snabb ut och om den har lite av samma egenskaper som min landsvägs-Chebici så kommer cykeln att vara en raket!


Då jag hämtade cykeln från Chebici  i Järvenpää så inledde vi såklart med att Vesa Rauttu gick igenom min Boardman och hur jag satt på den. Vissa saker konstaterades som bra egenskaper och vissa som egenskaper som måste fixas. Till sist bestämdes måtten som den nya cykeln skulle byggas efter. Ser fram emot att ha en cykel på banan som är anpassad efter mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...