måndag 27 juni 2016

Tömde väl tanken i helg

Oj vilken helg! En helt perfekt helg för både kropp och knopp! Fick precis det som jag ville i och med att jag fick vila, umgås med fint sällskap och träna de pass som jag skulle. Kanoners!

I lördags blåste Kenneth och jag ur benen med ett hårt intervallpass och kunde gott konstatera att benen fungerade som de skulle för första gången sedan Borgåloppet, skönt att ha fått lämna projekt TT bakom sig!
Såklart nöjde vi oss inte med ett tufft pass utan helgens största pass kördes igår. Ett hårt distanspass som skulle se till att vi fick bita i lite. Vi ville simulera tävlingsbelastningen och det vill jag påstå att vi klarade av! Vi fick sällskap av Lars och Rasmus och under fyra timmar cykling så snittade vi knappa 38km/h, det med upp och ned värmning. Själva "intervalldelen" så gick med ett snitt på bra bit över 40km/h.
Kände mig stark hela dagen, var aldrig så att jag kände att jag fick hålla igen. Var mer att jag fick tänka nu skall jag växla så de andra också får lite vind på näsan, Skönt med sådana pass ibland!

Igår på kvällen så kunde jag gott konstatera att tanken min nog hade blivit tom av helgen. Var riktigt trött efter att ha blivit utklassad i kubb samt käkat glass på stranden. Mission accomplished fick jag konstatera samtidigt som jag började finslipa upplägget fram till FM på lördag!

Små-schleten cyklist på strand en junikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...