lördag 18 juni 2016

RR dag 1 Satakunnan Ajot

Första dagen på etaploppet i Noormarkku strax norr om Björneborg är avklarad. Vaknade till ett rejält ösregn och en god hotellfrukost. Inte illa för båda delarna passade mig bra då regnet stör mig mindre än vad det gör andra.


Regnet slutade och till följd blev det en för egen del dålig prolog. På prologen valde jag fel cykel, hade cyklat snabbare på linjecykel med disk än med tempocykel, har inte vanan inne än men med tanke på nästa veckas FM var det rätt val att köra med tempocykel. Trots en mindre bra insats kom jag in på en sjunde plats. Helt ok med andra ord. För lagets del hade vi Jarkko som trea och Rasse som fyra så förutsättningarna för resten av tävlingen var bra.


Efter att ha ätit och tagit en gubbvila så var det dags för kvällens GP, ca 44 km på en alltför enkel bana. Farten var hög och benen på alla cyklister tycktes vara bra så blev till en klungspurt utan större påverkan på totalen. Enda ändringen var väl att Jarkko steg till andra platsen efter att prolog vinnaren Juho Hänninen hade punkterat ut sig i slutet.

Imorgon fortsätter vi med 150 kilometer landsväg bland öppna åkrar. Skoj! Snabbt lär det gå, åtminstone om jag får bestämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...