tisdag 28 juni 2016

Brexit vol.2.0

Finns inte många som är såpass ointresserad av fotboll som jag. Har själv spelat och tittade ganska flitigt då jag var yngre men så kom en mognadsgrad i mig som insåg vilket löjligt agerande en lyckad fotbollsspelare har med filmningar och andra tjuvknep vilket gjorde att jag totalt tappade lusten att titta på fotboll. Respekterar fotbollsspelarna som idrottare men har svårt för spelet fotboll då avsaknaden av fart är totalt och tjuvknepen som sänker spelhastigheten ytterligare.

Dock är det roligt att se på när lille-putt nationer som Island gör uppror mot större nationer. Gillar absolut inte spelsättet som Island spelar på, men när det just är dem som spelar så, så fungerar det hos mig! Att man match efter match kan rubba stora lag med ett lag som inte ens skulle platsa i de stora ligorna i Europa! Det är stort, och då blir fotboll intressant för mig!

Att se hur pass mycket bättre ett perfekt lag med dåliga individer är jämfört med ett dåligt lag med perfekta individer värmer tränarhjärtat i mig. Islands framgång är inget annat än ett tecken på att allt är möjligt om alla följer en väl uppgjord plan till sista stund utan att låta sig rubbas av vare sig motståndare eller egna individuella ambitioner.

Lyfter på hatten åt Island samtidigt som jag säger skäms åt stora starka England som lyckats med bedriften att hoppa av något Europa/EU baserat två gånger på en vecka.

bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...