torsdag 19 maj 2016

Sprakade väl igång Dalacupen med en vinst

Idag var det sent om sider dags för premiär tävlingen i dalacupen version 2016. Gänget på Velodrom CK har tagit på sig att nu till en början ordna tävlingarna och premiären var passande ett GP-lopp runt på fabriksområdet runt Velodromen. En teknisk banan på knappa 650m skulle avverkas i 30min + 5 varv.
Målet för egen del under loppet var att köra med en bra kurvteknik samt lyckas taktiskt. Direkt från start satte jag upp ett högt tempo och körde solo i något varv innan jag fick sällskap av en stark trio triatleter som tillhör yppersta Sverige eliten. Vi körde på, små attackerade varandra, cyklade lugnt och psykade varandra om vart annat. Redan från ett tidigt skede var det klart att vi gör upp om vinsten då klungan försvann längre bak hela tiden.

När det blev till de tre sista varven tog jag fartpinnen och släppte inte den. Sista halva varvet var ganska nära fullgas och det räckte hela vägen in i mål. Skoj!

Lyxen att få tävla inne i veckan är fin! Hoppas få passat in fler Dalacup tävlingar under 2016. Detta är något vi borde få tillstånd tär heim i Österbotten också. Där finns ett tio tal elit cyklister, många senior cyklsiter och framförallt många åkstarka (elit)motionärer. Våren-sommaren 2017 tror jag vi skall försöka få igenom några små veckotävlingar!

Jagar Jonatan Bejmar i slutet av loppet. Foto: Oskar Djärv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...