torsdag 5 maj 2016

De kommande två månaderna

Som jag skrev igår så blir det lite vila nu i veckan för att helt enkelt ladda batterierna för det som komma skall. I stora drag så delar jag in de kommande två månaderna i två perioder, en träningstung period och en toppningsperiod. Första perioden kör igång på måndag och håller på till första helgen i juni. Den perioden innehåller åtta tävlingsstarter om schemat håller, vid sidan av dem så blir det mängdmässigt mycket träning.

Tavastia 3-day (AHH) 
Andra perioden börjar 6.6 och håller på till 4.7. Under den perioden är det tänkt att jag skall kunna prestera något resultat så träningen blir mer av toppningskaraktär och hela perioden slutar med Tempo- och landsvägs-FM. Utöver de två mästerskapsstarterna så finns minst fem ytterligare starter under den här perioden.
Varför jag bryter målsättning just första helgen i juni så är för att jag då sticker heim till Finland för sommaren. Toppningen görs på mina bekanta vägar där hemma där jag har koll exakt på hur det skall gå när kroppen fungerar.

Borgåloppet
Lvg- FM
 Hela mitt preliminära tävlingsschema hittar ni genom att klicka på DEN HÄR länken. Hoppas att jag nu genom det här lilla avbrottet ger kroppen chans att hinna ikapp både psykiskt och fysiskt för att ge mig förutsättningar att utvecklas och sedan även prestera under de kommande månaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...