tisdag 3 maj 2016

Att cykla på en ny cykel

Igår kom dagen då årets tävlingskanon skulle testas! Helgens tävlande och söndags nattens dryga 1000 kilometer i bil från Skive till Stockholm samt det efter följande tåget upp till Falun gjorde att benen bara skulle vara dåliga. Men det betydde ju också att om det känns lätt och  rappt så är min nya Chebici bra!

Får erkänna att jag var lite skeptisk till cykeln innan jag stack ut, trodde inte att jag skulle ha en lika bra cykel som min X-lite team i min Chebici. Men snabbt kunde jag konstatera att vår nya lagcykel i GIF-Chebici var allt annat än dålig!
Cykeln känns onödigt tung när man lyfter den vilket betyder att man använt mer material i tillverkningen. Som tur var har dom använt materialet på rätt ställen och lyckats med att få cykeln att kännas lätt och rapp samt enormt styv när man trycker på, en riktig tävlingscykel med andra ord!
Nu gäller det bara att hitta ett par snabba tävlingshjul då så är årets raket Pettsson edt. Klar för avfärd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...