måndag 18 april 2016

Siffror från Lattomeriajo

Vad passar nu bättre än att gå igenom lite siffror från söndagens tävling så här på tisdags morgonen? Kan väl till först konstatera att den 130 kilometer långa tävlingen bara var 127.4 kilometer lång, inklusive master start. Dessa 127400 meter så avklarade jag på tre timmar och sex minuter vilket ger en snitthastighet på 41.1km/h. Snitt och max pulsen under loppet stannade på 171 bpm respektive 191 bpm. Max noteringen skedde föga förvånade i samband med min attack på första varvet då utbrytningen skapades.

Där var de tråkiga siffrorna, nu över till de mer intressanta effekt siffrorna! Under hela loppet snittade jag 307watt och hade en NP på 332watt. Skapliga siffror måste jag medge. Långt till proffs nivåer men sett till nationella nivåer så borde de siffrorna tillräckliga. Max effekt noteringen uppnådde jag i min attack som inledde utbrytningen, ynka 1273watt förmådde jag klämma ur benen då. Med mindre än tre kilometer kvar klarade jag i princip av att upprepa samma effekt i mitt sista attack försök.

Vad krävdes då för att skapa utbrytningen när vi stack iväg i början? Första 20 minuterna efter attacken så snittade jag 382w och första timmen stannade snitteffekten på 360w. Svettigt då det var två tredje delar kvar av tävlingen då! Under 20 minuters perioden så var hastigheten 44.3km/h trots att majoriteten av tiden kördes i motvind. Under 60 minuters intervallen så var hastigheten 43.3km/h

Hur mycket slet tävlingen på mig då? Mycket får jag väl konstatera. TSS på 241.6 med förrull och nedrull inräknat. Hade totalt ett pass under lägren i vår som hade högre belastning och det passet var nästan dubbelt längre än Lattomeriajo!

Så ser man ut efter att ha tömt sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...