onsdag 16 mars 2016

Velodromvecka

Hade en riktigt fin helg med Anna, skönt både för kropp och knopp att få träffas och umgås. Tack för sällskapet Anna!

Denia lägret blev ju mest distanssegande dag ut och dag in vilket gjorde benen långsamma och sega. Så denna veckas tema är velodrom cykling för att få fart i benen igen. I måndags efter att jag vinkat iväg tåget norrut så blev det två timmars snurrande med ben som inte ville spinna som vanligt. Precis som under tävlingen i lördags så blir kändes höga kadenser krystade och på tvingade.

Igår tisdag, veckans monsterträningsdag i form av belastning. Var på velodromen 16-20 och rullade sönder benen med intervaller av alla slag. Steg av då energinivån blev så låg att jag inte kände mig säker i banan längre.
Idag nu när jag vaknat så känns gårdagen av i benen. Tom och nästa träningsvärk-aktig känsla! Tur att jag bara skall brottas med Excel och skivstänger idag.

Mindre trött cykel på upphängd för vila efter passet och en suddigt och genom trött Pettsson vid samma ögonblick. Kaos-slut i hela systemet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...