lördag 20 februari 2016

Runt runt runt... när snön vräker ner

Distans på velodromen idag på låga energinivåer. Länge sedan jag sista var inne där och cyklade och vill påstå att det märktes väl. Precis som alltid när man haft brejk från vänstervarven så fungerade inte kadensen, fick inte alls upp den till en början. Som tur var så började benen spinna på bättre och bättre hela tiden och i slutet av passet innan jag blev alltför energilåg så fick jag nästan bra fart på dem! Dock tog det snabbt slut då kroppen och magen skulle ha energi.
Klev av banan då efter två och en halv timmes cyklande i varierande intensitet, kände inte att det var värt att pina på alltför mycket längre i och med att jag skall iväg på årets första träningsläger redan på tisdag.

Bont skorna hittade farten till sist
Angående träningslägret så har jag haft noll pepp att åka iväg på det. Åker med SFI:s 7-tusan grupp som jag är med i under 2016, Känner varken lägersällskapet utöver namnen och Denia var vi har vår bas är det också totalt okänt för egen del. Men men kanske peppen börjar infinna sig lite mer bara jag får fixat det sista med skolan här innan nu. Lite pepp kröp i alla fall sig nog in i kroppen idag då jag cyklade hem från velodromen och snön bara kom ner så mycket den bara hann.

Hoppas på många dagar som den här från Mallorca 2014

Lite tragisk humor nu till sist. Åker som sagt på läger med SFI, Svenska Finlands Idrottsförbund. Jag är den ENDA som har svenska som modersmål. Blir med andra ord ett rejält finskt språkbad för min del. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...