onsdag 17 februari 2016

Paketdag! Gymdag! Pluggdag!

Skrev ju i fredags att jag väntade på paket. Idag var paketet i min postbox då jag kom hem från skolan och gymmet, snabba ryck! Paketet var från Cykelhuset Chebici i Järvenpää, eller Träskända som det så fint heter på svenska. Chebici är ju för er som inte vet sponsor åt mitt lag.

Men vad innehöll paketet då? Ni som läst inlägget från i fredags kan ju gissar er fram till att det innehöll skor, för er som inte läst inlägget så innehöll paketet ett par nya skor! Kanon!


 Har haft mina Sidi Wire nu i två säsonger och jag tycks vara en sån som sliter ut skor snabbt för de har blivit så pass slitna att de inte sitter perfekt på fötterna längre, vilket blir extra påtagligt i speciellt spurter. Så nu var det dags för ett par nya pjucks och den här gången blev det att testa Bont. Länge funderat på dem speciellt på grund av formbarheten så nu var det dags att slå till då möjligheten fanns!
Blev ett par vita och fina Vaypor S i fraktfartygs storleken 46! Blev ju rädd då jag såg storleken på etiketten på lådan. Hade bara mätt upp mina fötter och mejlat in längd och bredd åt Vesa Rauttu på Chebici och tydligen skulle jag ha såpass stor storlek av Bont. Passar gör de åtminstone vilket är huvudsaken! Nu gäller det bara att baka skorna, köra in dem och att hitta rätt placering av klossarna.


Annars har det varit mycket på gång idag! Plugg, plugg och lite till plugg följt av en timmes trainer trampade som uppvärmning inför ännu ett lätt tung-gympass. känner att de här tunga gympassen gör fina saker med kroppen, bara att se till att allt syns på cykeln senare i vår också.


Nu blir det att fortsätta med plugget innan ett biobesök ikväll, Deadpool skall kollas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...