tisdag 16 februari 2016

Mål inför säsongen 2015-2016

Säsongen är, om man går efter kalendern redan fem månader gammal. Dock har det ju inte varit så tätt med tävlingar hittills och för oss tävlingscyklister så är ju tävlingarna de som innehar de flesta målen, vilket i sin tur betyder att alla förutom ett mål fortfarande är ouppnådda. Håll till godo för här kommer målen:

  • Över 2600 tävlade kilometer
  • Avg watt på 20 min på trainer över 400w [CHECK]
  • Topp 5 FM-Tempo
    • snitta 400w
    • uppnå samma känsla som under fjolårets FM-TT
  • FM-medalj 4km förföljelse
  • Prestera fina resultat både i Finland och i Sverige
  • Första attacken i Finska Elit-klungan 2016
  • Första utbrytningen i Finska Elit-klungan 2016
  • Morgonutbrytningen i FM-landsväg 2016
  • Hjälpa laget till framgång genom mitt cyklande
  • Fina ben på AHH-ajo
Där var de! Målen som jag jobbar mot det här året. Stora målet ligger några år framåt så man kan kanske kalla dessa mål för delmål, men för i år är de huvudmålen! Går inte igenom alla noggrant nu utan det lär komma vart eftersom har jag på känn.

Har tydliga mål som resultatmål men också mera diffusa mål så som att uppnå samma känsla som under fjolårets FM-tempo. Tror att just processmålet med känslan är årets viktigaste mål, sätt i det långa loppet. Beskriver inte exakt varför nu just, blir ett helt inlägg till då, men kort och gott kan jag sammanfatta det på följande sätt: Rätt känsla leder till prestationen 400w som enligt mig borde räcka till topp 5.
Resultatmålet femma på TT FM är tufft men långt ifrån omöjligt! Mål skall ju vara tuffa och utmanande!



Roligaste målen för mig är helt klart de fem sista i listan. Att ha första attacken, första utbrytningen i Finland och att sitta i morgonutbrytningen är kanske inte optimalt för mitt resultat, men det är optimalt för min moral och kanske för lagets resultat?



Nu är det bara för er att hålla era tummar, stötta och hjälpa så skall jag se till att få skriva [CHECK] efter alla målen under säsongens gång!
Är det så att du har ett företag eller känner till ett företag som vill vara med och stöda min satsning, då skall du/ni inte tveka att kontakta mig på pmattssop@hotmail.com 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...