söndag 28 februari 2016

Coll de Rates

Tävling idag på programmet för två av oss fyra här på lägret. Jag var en av de som inte tävlade, kroppen är helt enkelt inte redo för att tävla så tränar istället ännu en stund för att sedan köra igång på riktigt!

I och med tävlingen fick vi två andra friare händer med vår träning. Vi beslöt stt köra till Coll de Rates, proffsens test backe, för att utföra vår träning där. För egen del betydde det två gånger upp och ner runt tröskeln.
Gick väl helt okej, blåsigt som bara vad så fick lägga mer energi på att kontrolera cykeln på väg ner än att prestera watt på väg upp. Inte speciellt trevligt då man kommer med farter över 50km/h och framhjulet fastnar i en vindby!

Nåja ner kom jag, ett bra pass fick jag så jag är nöjd! En annan som förhoppningsvis blir nöjd under vårens Girot är Skys Mikel Landa som idag också var och körde på i Rates, små lyxigt att ha en egen servicebil på träningarna får jag medge!


Imorgon väntar mera berg. 5 timmar i bergig terräng plus fem max spurter. Tror jag lär bli trött då jag har med mig tre bergsgetter! Jaakko Hänninen, han som är yngst av oss här, körde idag fint idag på tävlingen och vann ett bergspris samt var länge i solo utbrytning i sin andra senior tävling! Inte illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...