söndag 20 december 2015

Tack för i år Falun + planer för vistelsen tär heim

Då var sista måltiden äten, sista dammsugningen sugen, sista disken diskad osv osv. Sitter som bäst på tåget mot Arlanda för att sedan ikväll flaxa vidare heimåt. Blir riktigt skönt med 18 dagar på Pampas slätter efter en höst runt Falu fjällen.

Programmet där hemma blir att träffa en del folk som jag annars inte träffar så ofta samt att såklart träna lite. Sedan oktober då jag sist var heim för att vara heim så har jag kört hela två stycken pass som är längre än 2.5 timmar. Så nu blir det helt enkelt att köra distans var och varannan dag så att jag får in distans biten i träningen också. Varför jag kör så som jag gör med minimalt med distans under en period och mycket distans under nästa period så kan jag skriva ihop ett eget helt inlägg om nu under julen så ni har lite julläsning.

På mellan dagarna blir det som vanligt Rapha Festvie 500 för min del. Så som väderprognoserna ser ut för tillfället så tror jag årets upplaga kommer att bli den lättaste hittills för min del. Blir fjärde året jag deltar och troligtvis fjärde gången jag klarar utmaningen i och med att det lovas plus grader och ingen snö vilket betyder asfalt och lätta kilometer. Långt ifrån hur det såg ut 2012 då det var rejält med minus grader och rejält med snö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...