söndag 6 december 2015

En riktig skit start på dagen och tre dagar motvind

Ingen bra känsla i något de senaste dagarna. Träningen har gått bra, men känslan har inte varit där. Skolan har gått bra men motivationen gick än mer mot noll efter att hemskrivningen för kursen vi håller på med nu blev inlämnad. Humöret har väl inte heller varit på topp, men det är väl bara en biprodukt från allt annat. Men så är livet, det går upp och det går ner, bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Men ibland när man får dagar som börjar på följande sätt så börjar man allt fundera på vad som händer:
Väckning 8.00, somnar om vaknar 8.58 och skall vara i skolan 9.00. Stressar iväg ut till cykeln, som är utan luft i bakdäcket. Pumppar i däcket så att jag åtminstone kommer snabbt upp till skolan. Isgata hela vägen till skolan och såklart så vurpar jag i mitt stressen i sista svängen före skolan. Landar fint i största vattenpölen som fanns på plats. Skoj. Kommer in i skolan genomblöt 9.14.
Sådär började min fredagen den fjärde, tro det eller ej.

Träningen sedan i torsdags har bestått av två stycken pass på le velodrom. Skönt att klara av att cykla där inne igen efter att mer eller mindre haft uppehåll på en knapp månad på grund av ryggen. PÅ fredagens Toppfysikpass kände jag inte alls av ryggen, vilket var enormt skönt!


Tack vare att ryggen känns som att den skulle hålla så blir det säsongen andra tävlingsdag imorgon då deltävling tre i Cykel&Fjäll Cup går av stapeln! Samma grenar som sist står på schemat för min del, men kanske även 580 meter om jag känner för det.

På tal om tävling! Ni glömmer väl inte att delta i tävlingen på min Facebook sida!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...