fredag 6 november 2015

Tävlingspremiär

Imorgon smäller tävlingssäsongen 2016 igång! Det ni! Bancykelcupen här i Falun har sin första deltävling imorgon kl 16.00 och på programmet står 590m, scratch, eliminering, poänglopp och individuell förföljelse. För egen del så blir det troligtvis bara start i de fyra sista grenarna, kommer sannerligen ändå att räcka till för att blåsa ur systemet rejält! Är rejält osäker på var formen ligger för tillfället i och med att jag nyligen varit sjuk, så går dit för att ha skoj och för att få mina första tävlingskilometer i benen för den här säsongen. Så om det av någon händelse går bra i någon av starterna så ser jag det bara som ett stort plus.


Startfältet inför imorgon ser relativt starkt ut, 13 anmälda varav 4 är åkare som figurerar flitigt i svenska landslaget. Är dock svårt att se vem som kan räknas som favorit då någon precis kört igång vinterträningen, någon kanske vilar än och någon kanske inte ens har börjat vilan utan tävlar Cx var och varannan helg. Vi får helt enkelt se hur var och en presterar imorgon.


Som jag skrev är jag ett väldigt oskrivet kort för mig själv och för att göra saken ännu sämre så höll jag mig till planen och körde samma gympass som förra fredagen, precis som jag tänkt idag. Inte precis det optimala väckningspasset att köra gym, men är ju inte imorgon som jag skall vara som bäst. Benen är väl inte precis fräscha nu och knappast är dem de heller imorgon men jag får göra det bästa av situationen helt enkelt. Skall försöka ha lite live uppdatering imorgon så håll utkik här på bloggen så vet du var du hittar mina skrivelser direkt från velodromen mitt under tävlingarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...