onsdag 25 november 2015

Sluta tjata redan + testing testing

Jag skall sluta att hålla på och tjata om min rygg, alla har ju en rygg så inte är ju min så speciell! Men i ett inlägg till får jag tjata om ryggen min. Idag blev det först rörlighetsträning/teknikträning i friidrottshallen uppe på Lugnet. Körde frivändningar, knäböj, frontböj, ryck på lätt-lätta vikter och extra skönt att känna att ryggen höll den belastningen!
Skarvade sedan i med ett trainerpass som jag skall börja testa på mig själv nu under en tid framöver. Kikat på färsk forskning, lyssnat på föreläsningar och utifrån det har jag modifierat ett pass som i teorin skall kunna vara nyttigt, eller hoppas på det åtminstone. Hur det blir lär märkas framöver! Glömde väl att säga att ryggen höll även på trainern!


Imorgon blir det att fortsätta med läsandet, en av artiklarna jag granskar för tillfället handlar om kadensens inverkan på kroppen vid olika intensiteter. Väntade men chockerande resultat som de kommit framtill i studien får jag medge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...