torsdag 5 november 2015

Helt knäckt

Inledde dagen med ett pass på velodromen. Tävlingsutväxling och lite mera gas än de senaste passen på velodromen.känslan var okej, benen okej, farten okej. Inget var kanon allt var bara ok. Eller ja allt var inte okej då det plötsligt small till i min sadel, två gånger om. Blev obekvämt och sittposition kändes bökig. Då intervallen i fråga var över så såg jag direkt var problemet var, sadeln hade gått av. Den var knäckt runt 5cm från spetsen, lite tveksamt att en sadel inköpt i februari kan knäckas redan: I vilket fall som helst cyklade jag hem via Cykel & Fjäll och borde få en ny sadel på garanti redan nästa vecka! Kanon och snabb service!


Nu efter lite mat och en väldigt trög session i skolan så skall jag friska upp knoppen med lite lugnt rull på rondellen. Tror mig ha fixat en tillfällig lösning på sadeln så skall testa den, annars får jag låna sadeln från min Rose X-lite Team till tävlingen på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...