torsdag 12 november 2015

Dubbelpass och distans

Får kruxa av en dag till med träning denna säsong. Idag har det blivit två pass trainer, ryggen tycks klara av att cykla på den. Första passet innan skoldagen var intensivare än passet efter skoldagen.

Slitigt värre kl 8 på morgonen
Nu sitter jag på tåget norrut för att tillbringa en helg i Umeå med hon där lite bättre. En månad sedan vi sågs så blir skoj att träffas igen! Gluteus Maximus får sig ett rejält distanspass i tåget då resan tar dryga sex timmar, jobbigt värre! På träningsfronten siktar jag på att ta mig ann utkanterna av Umeå till fots imorgon under en lite längre vandring så det får bli helgens träning. Har ju kört på i två veckor nu så en lite lättare period kommer inte att göra någon skada alls, troligtvis kan det till och med hjälpa mig framåt!

Slitigt värre på ett helt annat sätt!

Angående inlägget som jag postade om kolhydraterna igår så vill jag förtydliga då det inlägget lät lite väl radikalt. Jag äter fortsättningsvis kolhydrater i form av pasta, potatis, frukt, kvarg, gröt mm under mina perioder med mindre kolhydrater. Men mängderna av dessa har jag drastiskt minskat på. Kanske blev det för lite kolhydrater nu under de här tre dagarna som varit men det är svårt att sia om då jag inte väger maten. Nästa gång skall jag testa på att äta lite mera kolhydrater och se om träningen blir lidande på samma sätt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...