måndag 16 november 2015

Det kom ett paket

Hämtade ut ett paket på lunchen idag. Hade beställt paketet förra veckans onsdag och redan i fredags fick jag meddelande om att jag fick hämta ut paketet. Var ju i Umeå så paketet fick vänta tills idag. 

Vad fanns då i paketet och varifrån kom det? Paketet kom från XXL. De hade rea på rea i onsdags så kunde inte låta bli.

I paketet fanns en låda. Inov8... Hmm... Skor?


Japp skor var det! Riktiga lyftardojjor i form av Inov8 Fastlift 335. Har kollat på dem i princip hel hösten och då jag fick runt 65% rabatt så var det bara att slå till.


Har tidigare ifrågasatt lyftarskor men i och med att gymmat mera i hösten än tidigare så tänkte jag att det är lika bra att investera i riktiga skor, om inte för annat så för att minska den redan minimala skaderisken. Skorna och alla andra lyftarskor har en högre klack och stabilare sula vilket gör att man får ner kraften och vikten bättre i marken, i teorin. Hoppas uppleva samma saker under vinterns gång, bara ryggen vill börja samarbeta igen. Hade igen värk och minimalt med stelhet i ryggen när jag vaknade idag så hoppades på en bra träningsdag. Första lyftet i gymmet tog ner mig på jorden igen, ryggen var inte beredd på sådan träning fast känslan meddelade det. Tråkigt värre men bara att vänta ut ryggen lite till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...