måndag 14 september 2015

Ny vecka inleds med vilodag

20 minuter på teknikrullar är en värdig start på en vilodag. Kroppen kommer igång på flera olika sätt. Slaggprodukter rensas ur benen, ämnesomsättningen startar upp och huvudet vaknar. Perfekt! Har tidigare inte insett någon nytta med teknikrullar men efter att jag skaffade ett par i somras så har jag börjat uppskatta dem mer och mer. Man blir inte precis starkare av att cykla på dem men betydligt säkrare på cykeln inbillar jag mig att jag blir från gång till gång!




Nu är det bara en vecka kvar till på den här tävlingssäsongen. Nästa vecka kommer att bli mer fri träning för att ge kroppen ett break. Men trots breaket kommer jag direkt att börja blicka fram emot mina nya målsättningar. Först för att bryta ner målen för att se vad som måste göras för att uppnå dem och sedan spika upp delmål för att till sist börja jobba hårdare än någonsin tidigare för att nå huvud målet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...