fredag 4 september 2015

Lekfullt



Är helt klart något speciellt med att träna på velodromen här i Falun. Fast man kör jobbiga eller till och med nästan svinaktiga intervaller så är det bara roligt. Känns inte alls som träning utan mer som att man skulle leka eller bara göra det för att ha roligt!



Just på grund ut av att det är så roligt tror jag att det har varit en enorm bidragande faktor till varför jag utvecklats så mycket till säsongen som varit. Redan förra vintern längtade jag till varje vello-dag för då visste jag att det är roligt! Tyvärr glöms det roliga alltför ofta bort i träningen. Jag vet med mig själv att det är lätt att börja stirra på wattmätaren alltför mycket istället för att bara köra på känsla och göra det som känns rätt just den dagen.


Sist och slutligen så krävs det att man har roligt när man gör något för att man skall bli bra på det! Visst finns det de dagarna och de passen man inte har roligt på, men de dagarna och passen får aldrig ta över helheten om det skall vara möjligt att jobba långsiktigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...