fredag 3 juli 2015

FM landsväg 2015 - väntad DNF + ANNAT

Ja vad kan jag säga? Ännu på fredag kväll, för en vecka sedan velade jag om det var värt att åka på landsvägs FM då ryggen inte ville samarbeta helt och hållet. Tog beslutet att åka och åtminstone ge mig chansen.
Tog chansen och hade super fina ben. I tre timmar. Då dog ryggen och tävlingen för min del. Fram tills dess så hade jag gått på en del attacker och bara bevakat vårt lags intressen framme i klungan då vi hade Rasmus i utbrytning. En gång försökte jag mig på lite körning då jag bryggade upp till några enstaka cyklister och började köra med dem. Tyvärr så ville ingen av dem köra efter att Veikkanen bryggat upp till oss.

Nåja, fick tre timmar med fina ben i fint väder på en toppen bana. Bara att träna på ett år på nytt tills nästa FM och hoppas kroppen håller ihop då! Rasmus som jobbade hårt hela dagen med 170 kilometer i utbrytning kom in på en toppen fin tionde plats!


Nu efter FM har jag låtit kroppen vila från intensitet och satsat nästan helt på låga watt och timmar. Enda farthöjningen på hela veckan var vår gemensamma veckotempo med GIF igår. Utöver det har det blivit 430 kilometer med låg puls och snälla watt.


Nu till helgen skall det tävlas igen. Nu är det Terva-Etapit som gäller. Tempo, linje och GP skall avklaras under helgen och vi i GIF skall ta hem minst en pallplats är det tänkt! Morgondagens tempo lär avgöra mycket för hur det kommer att se ut i sammandraget på söndag eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...