tisdag 9 juni 2015

87. Borgåloppet


Mitt Borgålopp i söndags går att sammanfatta kort med bilden över av ett punkterat däck. Det tomma däcket symboliserar mina ben som sade upp sig helt från sitt jobb efter att jag varit med och tävlat i knappa 40 kilometer. Efter det fanns det bara överlevnad tills det var 18 kilometer kvar av loppet då min tråd till klungan klipptes av. Som grädde på moset så punkterade jag efter 7 kilometer solokörning. Ännu ett DNF från Borgåloppet som tycks vara en svår nöt för mig att knäcka!

Längesedan jag upplevt så dåliga ben som jag hade i söndags, men kanske inte så konstigt när jag ser tillbaka på förra veckans program som bestod av utflytt och inflytt samt hemresa. Kroppen hade inte fått nära den uppladdning den behöver för ett sådant tufft lopp som Borgåloppet!
Nya tag mot nya möjligheter!
Foto: J.Birling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...