onsdag 27 maj 2015

Dalacup #2 - schleeten

Igår var det säsongens andra Dalacup. Tvekade aldrig på att delta men funderade nog lite om huruvida benen skulle vara med på noterna eller ej. Hoppades på det bästa! Rullade till start och benen var inte alls så kantiga som jag trodde de skulle vara, dock långt ifrån så bra som de är vanlig dag.
Var ett litet men starkt startfält vilket gjorde att min taktik om att försöka glida med en stund inledningsvis inte fungerade något vidare. Dröjde inte många minuter innan jag började med små fartökningar och då började benen mattas av direkt. Märktes tydligt att jag var sliten från helgen då längden på fartökningarna inte var som den ska vara och återhämtningen mellan farthöjningarna var lång. Var med och lekte lite ändå, skapade vinnande utbrytningen, körde med där en stund, fick ge mig och rullade trött till mål. Kom väl in som sjua, med ben som var trötta.

Efter lite eftersnack så blev det att rulla hem till Falun i kvällssolen. Perfekt att få nästan fyra timmar inklusive tävling på cykeln en vardagskväll! Tänk om man kunde få sånt hemma i Finland under sommaren också! För egen del så är Dalacupssäsongen avklarad nu då resten av tävlingarna infaller under tiden som jag är tä heim. Men skoj och givande lopp har det varit de två jag kört!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...