torsdag 23 april 2015

Tempovecka




Underbart väder här i Dalarna denna vecka, sol, runt 15 grader och nästan vindstilla. I och med det så har jag invigt Aeroflyern för året. Gjorde lite ändringar i sittpositionen och plötsligt sa känslan att jag satt betydligt bättre än under hela 2014. Skoj att susa fram hög fart och bara höra suset av Zipp hjulen. En annan sak som hjälper lite med den bättre känslan är att jag nu har en 55 tandad klinga framme. påstår att jag nu hittar ett driv hela tiden i alla miljöer, vilket jag inte gjorde ifjol. Två dagars rull på Aeroflyern hoppas jag ska räcka så att det ska gå att tävla på den imorgon!

För att inte helt glömma bort X-liten så blev det att nöta den lite igår på lagtempointervaller med Jim och Boddan från Falu CK laget. Finns inte mycket som är lika skoj på cykel som lagtempo men finns inte heller mycket som gör så ont i benen som de! Bra och snabb träning fick vi alla tre!

Idag finns ingen träning på schemat. Skall bara ut och testa Lightweight hjulen så att de spelar fint med X-liten. Resten av dagen blir plugg och att fixa i ordning inför helgens raceande. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...