lördag 25 april 2015

Dag 2 Hammarö

Såja då var andra dagen avklarad. Tempo på 13.1km och GP på ca 40 kilometer var på schemat. Laddade för fullt på tempot, då den platta banan borde passa mig. Började bra, känslan var helt rätt! Fortsatte på inslagen väg förutom några fega kurvor tills jag med ca1500m kvar fick en bil med släp framför som körde saktat. Bestämde mig för att köra om då jag körde dubbel snabbare än bilen. Dock tycket bilen att den skulle svänga vänster vid samma ögonblick. Tvärnit från 45km/+ till stillastående med hand i bil var följden av det. Så där försvann det tempo resultatet, men kom in på en 16 plats ändå!
Foto: baatphoto.com

Ikväll var det GP som gällde. Min GP historik är tunn, endast GP:t sommaren 2013 på Terva Etapit hade jag kört innan idag. Jobbigt var det, snabbt gick det, usel positionering och halv taskig teknik hade jag. Kom i alla fall i mål med klungan på samma tid som vinnaren vilket också var mitt personliga mål! Snittet på loppet blev knappa 45km/h vilket är helt okej då varvet innehöll 11 90graders kurvor.


Imorgon är det 140km linje som gäller! Känner mig mer bekväm med det än GP kan jag säga redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...