fredag 27 februari 2015

Velodromen x3 och Skid-VM

Fullproppade dagar nu! I onsdags blev det förutom en hel del annat även två (2!) sessioner på stadens 190m långa träbana. Hann snurra ett bra antal varv där redan på förmiddagen då jag körde långa intervaller i tempoställning själv. Grymt tråkigt att snurra på själv, men extremt givande! Sedan kom herr förbundskapten Mayer till hallen och lärde mig att starta ur startmaskin. En grym skillnad att få starta med en sådan jämfört med om någon håller en i bakifrån.

På kvällen blev det bara ett lätt grundpass för att rulla ur kroppen och benen så att de skulle vara på hugget igen till idag!

Idag blev det lite annat på schemat. Först via centrum för att fixa till några ärenden och sedan till skolan för att plugga, äta och diskutera fysiologiska grejer. Otroligt vilka redskap jag får med mig från min utbildning. Är inte bara till träningen som jag får verktyg utan får knep till hela vardagen!
Sedan kom dagens tilltänkta höjdpunkt, Skid-VM och damernas stafett! Finland fick sin medalj vilket var skönt, tyvärr var ju Norge och Sverige som vanligt för bra. Var en härlig stämning på Lugnet med alla de tusentals människor som rest hit för att titta på världsmästerskapen! Extra plus åt bloggkungen Öijer som friskt delade ut godis efter loppet! Gott!


Men nu blev det så att Vm inte blev höjdpunkten för dagen utan det blev kvällens intensivpass på rondellen. Var en sådan dag då allt bara kändes rätt och lätt! Gårdagens solo nötande på snabba tider gav en självförtroendeboost vilket märktes tydligt idag! Tänk om jag kunde få ha två likadana dagar i Ryssland om dryga två veckor! Det ni, det vore något!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...