onsdag 17 december 2014

Träningen för resten av året

Bara två veckor kvar på 2014. Två veckor kvar att planera och fylla med träning mellan alla grejer som hör ihop med julen. Är lite svårt att planera all träning till punkt och pricka just på grund av högtiden, men i stora drag har jag planerat dom kommande 14 dagarna.

Idag, onsdag blir det årsavslutning på velodromen med ett dubbelpass. Räknar med dryga två timmar kvalitativ träning där. Imorgon torsdag blir det packning, plugg och lite nötande på trainern. Planen är att klämma en tuff sista timme med en massa Z4-Z5 watt för att även avsluta traineråret. Fredag och lördag blir resedagar då jag knappast kommer att tvinga in träning i schemat för att undvika stress.
Från söndag fram till nyårsafton kommer tyngdpunkten att ligga på distansträning. Sedan den nya säsongen startade i oktober så är distanspassen väldigt lätträknade, snabbt tänkt så tror jag inte att jag ens kommer upp på fem stycken! Men nu blir det alltså ändring på den fronten! Har ett mål att snitta minst tre timmar cykelträning per dag under tiden jag är hemma. Under tiden går ju även Stravas och Raphas utmaning Festive 500 som jag såklart har tänkt klara av för tredje året i rad. Troligtvis kommer den att komma av sig själv i och med mina mål-timmar.


Där var den enkla träningsplaneringen. Nu gäller det bara att orka koncentrera sig på Piaget och  Vygoskij och deras tankar om inlärning och utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...