lördag 6 december 2014

Min träningsfilosofi

Finns många olika läror om träning och hur den skall bedrivas. Inget passar alla, man måste helt enkelt experimentera tills man hittar något som fungerar, men även då skall man komma ihåg att det kan finnas bättre. Här under har jag riktat upp lite punkter som jag tycker att är viktiga och som jag planerar min träning efter.

  • Ha mål! Ett mål är bra för motivationen, något att se fram emot. Gärna ett mål som står över alla andra och så några mindre mål som har mindre prioritet men ändå är knutna till vägen mot det stora målet
  • Bestäm dig! Enkelt, bestäm dig för att träna!
  • Tålamod! Inget sker direkt, jobba långsiktigt.
  • Kvalitet framom kvantitet! Timmar vinner inget, men det du gör på dina timmar kan göra att du vinner.
  • Periodisera! Behöver jag säga mer?
  • Distansfart! Distanspass är inte till för att slakta ben, gör man det dödar man kvaliteten i kommande pass.
  • Våga testa! Hjulet är uppfunnet, så vi behöver inte uppfinna det på nytt men vi skall förbättra det!
  • Har sparat det som jag tycker är viktigast till sist nämligen Att ha en tanke och ett mål med varje sak som du gör på din väg mot målet. Varje pass, varje period, ja allt skall ha en tanke bakom sig.
Där har ni min träningsfilosofi i grova drag. Behöver inte vara svårare. Verkade dessa grejer vettiga och ni vill ha hjälp med träningen, hör då av er till pmattssop@hotmail.com !

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag heter Simon och driver bloggportalen www.disciplin.se som är en bloggportal inom träning och hälsa. Vi söker just nu 20 aktiva personer som vill bli våra premiumbloggare, där du har möjlighet att tjäna pengar på ditt bloggande, få ett eget domännamn, och kan skaffa följare och följa andra. Om det är av intresse hör gärna av dig till info@disciplin.se !
    Hälsningar Simon - Disciplin.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...