torsdag 13 november 2014

#Legday

Har planerat träningen fram till jul så att jag gasar på ordentligt i två veckor och tar lugnare en vecka. Nu när jag börjar vara i slutet på den andra "gasa på" veckan så börjar jag känna av tröttheten. Eller trötthet är väl fel ord, är mer som att varje pass är betydligt jobbigare nu än för en vecka sedan. Den kumulativa tröttheten sätter spår.

Kom hem sent igår kväll efter ett kanon pass på velodromen. Hade ny, lite tyngre utväxling på hojen för att klara av lite högre hastigheter. Inte det lättaste att bli van med, men när jag sist och slutligen fick benen att förstå att det var lite jobbigare än normalt så kändes det toppen! Två pass till på rondellen och så blir det att tävla nästa helg!

Att komma hem runt klockan 22.00 från ett hårt träningspass är långtifrån vilket kändes av imorsse då jag skulle på gym, kroppen var inte redo och ville inte vakna. Lyssnade på kroppen och lät den vakna upp i lugn och ro och trampade upp till Lugnet och friidrottshallen runt lunchtid. Var ensam i gymmet idag så kopplade Spotify till ljudanläggningen och dunkade Deadmau5 under passet. Lyx!

Tomt i gymmet leder till tomt i benen efteråt
 Passet gick bra! Frivände skrotet en bra stund tills jag blev trött. Då menar jag trött med stor och stark betoning på T. Var sådär slut som man bara kan bli av ett tungt benpass i gymmet. Käkade ärtsoppa och plättar på skolan innan jag släpade mig hem, japp släpade var helt rätt ord! Väl hemma var känslan som på hunden nedan


Den känslan försvann lite efter sömn och vila men fanns kvar långt in på kvällen så jag ställde in allt vad jag planerat på trainern. Ett av mina mål för vintern är att försöka lyssna mera på kroppen och på så sätt få bättre resultat av träningen. Så försökte leka klok och lät kroppen vila mera idag så att jag kan köra på som planerat resten av veckan innan två vilodagar kommer emot!
Imorgon skall jag gasa på trainern lite igen. En liten dos på förmiddagen och en lite längre på kvällen! Fredags mys med mina kompisar watten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...