måndag 27 oktober 2014

Svar på frågor del 1

Här är svar på en del av frågorna som trillade in under slutet av förra veckan. Dom som inte är med här ännu så krävde lite mera betänketid och kommer imorgon!

När skall du börja med riktig cykling?:
Antar att riktig cykling i det här fallet är mtb. Och om min tolkning är rätt så kan jag enkelt säga att det sker den dagen jag köper en mtb. Är lite svårt utan en.

Om du hunnit köra distanspass med Jim Karlsson ännu, har du då sett honom äta något?:
Har kör några distanspass med Jim, dock har han vad jag sett inte ätit något! Vi andra har fikat men hann har bara avnjutit vatten. En gång hade han till och med med knäckebröd på rundan, men dom fick vara kvar i påsen i ryggfickan.

Hur ser programmet ut för nästa år"? Vad kör du i Sverige och vad i Finland?:
Det enda som är säkert är att finska mästerskapen går av stapeln 26-28.6 och där skall jag ju såklart köra. Lär väl ganska troligt också delta i Dalacupen 2015 om den blir av.

Vad är din favorit maträtt?:
Nu just slår Falafel högt! Men hittills i mitt liv har jag väl aldrig tacka nej till en rejäl hamburgare, så det är väl nog den riktiga favoriten. OBS, snabbmats hamburgare räknas inte till rejäl hamburgare!

Största skillnaden i finland och sverige? Har det blivit några pinsamma stunder, t.ex. kallat en smörgås för semla?:
Får ta den mest självklara, språket! Är så enkelt att bara behöva ett språk för att kommunicera med folk och som tur är det ju svenskan och inte något annat. Såklart uppstår det vissa komiska stunder ibland då jag använder finlandismer som tycks vara helt obegripliga här. 

Var vill du bo i framtiden?:
Har inget rakt svar på den frågan. Det enda jag är 100% säker på är att jag inte skall bo i en stor stad, Jakobstad och Falun är bra storlekmässigt. Är ingen stadsmänniska!


Fyra frågor krävde mera tankeverksamhet så dom kommer imorgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...