lördag 18 oktober 2014

Kass start, bättre avslut

Starten på denna lördag var kasst. Skulle trampa på lokala rondellen i tre timmar var det tänkt och sedan följa upp det med cykling ute. Redan från första tramptag kändes allt katastrof, skyller på lånecykeln som jag inte fått inställt rätt. Satt för långt fram och för lågt trots att jag tyckte att jag ställde in den bra innan. Efter några depå-stop så hittade jag nästan rätt med ställningen men det bästa var redan hämtat ur benen så allt kändes kasst fortsättningsvis! Klev av inför sista timmen när farten skulle höjas. Stod istället vid sidan och diskuterade cyklar med dom andra som steg av samtidigt som jag. Blev mycket klokare!


Hemma igen bytte jag bara om och stack ut för att rulla med farsan. Tydligen hjälpte en lugn timme i rätt sittställning för plötsligt fungerade kroppen och de två följande timmarna gick löjligt enkelt! Skoj men samtidigt väldigt konstigt! Vill förstå och bli klokare om varför kroppen kan svänga så drastiskt som den gjorde idag. Men det kommer väl med erfarenheten, det också. Finns ju en förklaring till allt, det gäller bara att hitta den.

Imorgon har jag inplanerat vilodag, då det troligtvis är sista dagen jag ser föräldrarna före jullovet. Men allt kan ju ändras, både vad gäller vilodagen och att jag kanske reser hem innan jullovet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...