söndag 26 oktober 2014

Cx distans

Fjärde veckan på nya säsongen går mot sitt slut. För träningens del så är den redan slut, bara vila, återhämtning och sömn som återstår innan nästa vecka tar vid. Träningen sedan torsdag har varit bra. I torsdags körde jag först på trainern och direkt efter trampade jag till velodromen för att cykla distans där och på så sätt förlänga passet. Fredag blev till en vilodag och igår lördag så tömde jag det sista panget ur trainerbenen för denna vecka med en svettig timme.
Såklart fanns det ju kvar lite kraft för att träna idag också. Fick monterat watt-vevorna på crossen igår vilket passade perfekt med mina distansplaner. Trampade solo runt på obekanta grusvägar och bekanta asfaltsvägar tills jag var upp i fem timmar. Kände mig onödigt fräsch då ännu men tog förnuftet till fånga och styrde hemåt. Lugnt ett av mina top10 distans pass genom alla tider då kroppen bara ville fortsätta, var löjligt distansstark för att vara slutet på oktober.
Med det sagt så vill jag inte påstå att formen är på topp, för det är den verkligen inte! Skulle någon ha rykt och knyckt i backarna idag skulle jag ha flugit av som ett löv från en kvist i en höststorm. Men nu var jag ju ensam så kunde köra i eget paceat tempo och så länge jag befann mig i andra watt zonen gick jag som tåget idag! Gött!





Som sagt är en trettondel av säsongen avklarat nu. 50 timmar träning har det blivit hittills vilket är helt enligt planerna. Bara att tuta och köra vidare i inslagen takt och sedan bara öka! Imorgon bitti skall ni få svar på några av frågorna som dök upp under frågestunden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...