torsdag 2 oktober 2014

Att springa är att gå ett steg för långt

Jepps, ni gissar säkert rätt angående dagens springande när ni läst rubriken, löpningen var inte kul idag heller. Tyvärr känns det lite så att jag inte kommer att hitta mycket positivt om löpningen. Det är inte kul, det tar sjukt (ovana), man kommer inte någonstans och det går långsamt. Där var fyra kriterier som cyklingen vinner på under 11 dagar av 10! Bara att njuta resten av veckan innan det på måndag återigen finns två löppass att fixa under 7 dagars tid.

"Varför springer idioten då?" Tänker ni väl där framför era datorer, smarttelefoner eller surfplattor. Har två enkla svar eller teorier som jag intalar mig före varje pass torrty..... löpning, menar jag. 
1) Löpning är inte skoj, cykling är skoj. Desto mera tråkig löpning desto roligare och mer motiverad för cyklingen blir man!
2) Har alltid varit en all-in människa då det kommer till sporter. Ska det satsas ska det göras ordentligt och helst grenspecifikt. Vill bryta det här och stiga utanför min komfortzon. Tror också att jag kan bli en bättre cyklist på sikt om jag vågar bredda min offseason träning och på så sätt blir en månsidigare uthållighetsidrottare.

Nu återstår bara fyra pass och 15 timmar träning så är första veckan av den nya säsongen avklarad och snart får vi börja cykla i sånt här fint väder, hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...