onsdag 27 augusti 2014

De svänger

Tänk vad det kan svänga över en natt! Efter gårdagens flopp var jag lite fundersam över vad jag borde göra. Är det bäst att vila eller köra på? Efter en lång funderare så blev det ändå alternativ två, och oj vad tur att jag valde det!
Körde samma runda som i måndags, de vill säga från Falun till Borlänge via Bomsarvet sedan ut till Torsång och ett varv på Milsbovarvs banan innan jag styrde hemåt via Ornäs och Aspeboda. 76 kilometer enligt Garmin, precis. Redan från sekund ett kände jag att kroppen fungerade helt annorlunda jämfört med igår. Pulsen var lägre och benen skrek inte vid låga watt. Pessimisten i mig sa att vänta bara, nog vänder det medan optimisten i mig skuttade av glädje!
Trampade på och det bara fortsatte att gå lätt, inte ens backarna ställde till mera problem än normalt. Humöret steg ännu mera! Så fortsatte det också enda hem! Kanon! Snittpulsen var lägre än i måndags trots att snitt watten, NP och snitt farten var högre! Precis som vi vill ha det.



Eftersom det kändes så bra idag så siktar jag lite längre imorgon. Kanske den första tresiffriga rundan här i sveariket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...