fredag 27 juni 2014

FM TT 2014

Första FM starten 2014 avklarad. Hade ett mål, att köra nytt watt-rekord över 40 minuter. Visste att det räcker en bra bit om jag klarar av det. Klarade målet och fick nya watt rekord enda från 23 till 47 minuter på köpet. Nya 40 minuters rekordet ligger på 352w och det räckte idag till en sjunde plats i U23 klassen.
Nöjd med watt-prestationen men placeringen kunde ha varit högre om jag startat lugnare och inte mesat så mycket i kurvorna. Men nu gick det så här och nog skall jag väl vara nöjd, speciellt då det var en bana som  var långt ifrån perfekt för mig. Banan hade inte många platta meter, antingen for det upp eller ner och för mig som är en stor cyklist är det långt ifrån optimalt. Värst var 2 backar en 400-500 meter lång och en på knappa kilometern. Båda rejält branta med partier runt 15%, som gjorde att farten sjönk till ynkliga 15km/h som värst.
Bara att hoppas på slätare bana och högre watt till nästa år då jag startar som första-års "riktig" senior så skall nog bli riktigt kul då! Men före nästa år kommer en till FM-start imorgon. 144km landsväg och dagens vinnare Matti Manninen står även då som stor favorit. Men Twd-Länken med rejält manövertag lär nog göra allt vad det kan för att spela ut Manninen. Bara att börja ladda upp igen!

I Elite klassen kom Rasmus in på fin 13 plats. Helt okej FM-debut får man nog bara säga! Grymt kört!

Resultat hittas på länken nedan:

http://www.tulospalvelu.profiili.fi/SIRA_Files/downloads/SAAPUNEET/2014/riihimaki_27.6.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...