fredag 23 maj 2014

DNS

Några dagar sedan sist, har inte alls varit på humör för att skriva något efter att jag märkte åt vilket håll denna vecka gick. Kort sammanfattat:
-Måndag, vaknade med en hals mest liknande ett rivjärn, inte bra. En sak som också var mindre bra var att korgen på bakväxeln hade gett upp, läs spruckit, under helgens tävlingar. En ny bakväxel fixades, tack Tony! Nu var det bara halsen som skulle bli i skick inför min huvudtävling för våren, AHH-ajo.
-Tisdag, Halsen sämre än på måndagen, suck. Och inträdesprov med intervjuv som rejält förskyld hela dagen lång gjorde ju inte humöret precis bättre. Som tur gick väl dagen okej, om man ser från studiernas perspektiv. Hämtade också den nya bakväxeln så nu var cykeln i körbart skick.
-Onsdag, Halsen som ny! Yes! Men istället var det bihålorna och näsan som börjat bråka. Helgens tävlande hade jag redan i det här skedet nästan gett upp.
-Torsdag, inget nytt, lika dåligt.
-Fredag, viss förbättring tycker jag känna av så hoppas kunna cykla lite lätt i helg.

Blev med andra ord DNS för min del på vårens huvudtävling, inte kul! Men det kommer nya, redan nästa helg till och med!

Nu kommer jag att inleda en ny uppbyggnadsperiod inför sommarens stora mål, FM. Kommer att bli mycket tid på Aeroflyern, mycket intervaller och rejält med kilometrar vissa veckor. Preliminärt program för kommande vecka:
-lördag, 2-3h lätt med Aeroflyern
-söndag, 2-3h lätt med Aeroflyern
-måndag, 1h superlätt med Aeroflyern
-tisdag, 3h på Aeroflyern inklusive FTP-test
-onsdag, långa SS intervaller på Aeroflyern 3h
-torsdag, 2x klubbtempot 2-3h
-fredag, 2h med X-liten
-lördag, väckningspass med X-lite
-söndag, Tarmo Maantie

Ungefär sådär kommer de att se ut några veckor framåt innan det blir att toppa formen inför FM. No Pain, No Gain!

Jag vill tillbaka ut på vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...