måndag 19 maj 2014

34. Fuji-Peloton GP

Jobbigt värre igår. Trodde jag skulle bli droppad redan på andra varvet på den väldigt kuperade banan men klarade av att slita mig med i nio varv av 20 innan gummibandet gick av. Finns en enkel anledning varför det gick så och den stavas vikten. Don som presterade fina resultat var åtminstone 15 kilo lättare än mig. Blir skrämmande jobbigt att släpa upp så mycket extra vikt och det syntes på watten också! Fortsatte att cykla ensam efter att jag blivit droppad bara för träningens skull och när jag hade tävlat i en timme var Normalized Power värdet en bra bit över 400w. För er som inte är insatt i watt världen så kan jag meddela siffran säger att det var jobbigt. Fick cykla 13 innan jag blev avflaggad.

Jobba, jobba foto Jari Birling

Perfekt träning fick jag och det var jag ut efter så jag är nöjd över min prestation trots att resultatet blev en avflaggning. Presterar jag lika watt på plattare tävlingar så går det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...