fredag 25 april 2014

Tempo-premiär och fredagsdistans

Igår var det dags för säsongspremiär för klubbens tempo körning. Vädret var varken lockande eller fördelaktigt då de blåste runt 8m/s. 
Vi var sex stycken som rullade mot banan men bara Rasmus och jag som körde mot klockan. Första gången på TT-cykel så båda visste vi inte alls vad vi kunde prestera. För egen del fick jag inga watt alls ur kroppen! 40-50 watt som är som borta jämfört med på X-liten. Visst beror det på ovana med positionen men tycker inte att svinnet får vara så där stort, så därför har jag nu en ny sadelstolpe på väg hem som skall ge mig mer möjligheter att hitta en position som tillåter min kropp att producera mer för mig normala watt.
Tiderna då, från säsongens första och troligtvis blåsigaste Grisselörs TT när vi ser tillbaka på säsongen om någon månad, blev som följer. Rasmus övertygade och var som vanligt stark med fina tiden 9.33! Själv körde jag på 9.57 trots watt svinnet. När jag hittar rätt i positionssökningen lär det kapas åtminstone 30 sekunder.

Idag var det raka motsatsen till gårdagens hårda körning på Aeroflyern, lugn distans på X-liten. Knappa fyra timmar under solen på Pampas slätter. Sämre kunde man ha det vill jag påstå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...