måndag 14 april 2014

Back in business

Efter en lååååång dag i resandets tecken igår var det dags att krypa till verkligheten igen. Halv sju ringde klockan och då var det bara göra sig i ordning för en dag med jobb. Suck, var min första tanke men gick rejält över förväntan!
Som tur var hade jag en kort dag så var på väg hem redan före klockan 1. Snabbt hem för att packa upp och skruva cykel. Cykeln hade klarat sig bra på resan hem, så var bara att byta bort "hjälp-mig-hem-kassetten" mot plattlands-kassetten och sticka iväg på en liten rehab tur. Riktigt skönt att rulla benen lätt efter gårdagens marathon resa. Ännu skönare att inte behöva slita sig uppför några backar! Benen var dock inte så sköna. Men meningen med rehab rundorna är ju att sätta igång rensningen av slaggprodukterna i benen så att benen skall bli bättre! Nästan direkt efter den korta lätta rundan hade jag möjlighet att få slänga mig en stund på en Bemer-madrass. Så nu borde jag ha gjort allt för att låta benen återhämta sig på bästa sätt efter lägret! Nya tag imorgon med rehab motion och Bemer!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...