tisdag 11 mars 2014

Cx däcks funderingar

Våren och sommaren är på inkommande och på torsdag har jag planerat att sko om crossen med sommar tofflor. Till en början får det bli gamla beprövade Racing Raffe, men redan till slutet av april skulle jag var intresserad av att köra något mera lättrullat. Upplever inte mitt Raffe som något snabbt däck, till exempel så känner jag ingen större skillnad mellan Marathon winter och Raffe. Därför vill jag göra en uppgradering på den fronten. 
Har sökt efter något som kunde passa och allt som oftast stannar jag på Contis Speed. Ett semislicks som ändå erbjuder tillräckligt med grepp för kurvor. nu finns ju det däcket tyvärr inte i smalare version än 35mm så det ramlar bort där. Samma gäller Schwalbes Sammy Slick. Söker med andra ord efter ett lättrullat kanttråds cross däck som går genom UCIs regleme och nu just lutar det mot antingen Challenge Grifo XS eller Clement LAS. Vad skulle ni välja, Challenge eller Clement?

4 kommentarer:

  1. Kört mycket på Challenge Grifo, tycker väldigt mycket om dem. Mjuka, lättrullade, ganska känsliga. Är man beredd att byta bakdäck ganska ofta så kan jag helt klar rekommendera dem. Dock inget att nöta kilometrar på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ligger nog närmast med Grifo. Hur punka känsliga har dom varit?

      Radera
    2. Ganska, rätt så tunna. Har kört dem i alla fall, pga komfort och snabbhet.

      Radera
    3. Okej, inte blir det ju många hundra km per sommar på dom, mest roskisbacken och spånbanor, så tror det får bli att testa

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...