lördag 22 februari 2014

Ny dag nya möjligheter

Såja, efter två dagar utan cykelspecifik träning blev det fint distanspass idag. Väder prognoserna hade lovat eventuellt snöslask så var lite osäker om jag skulle cykla ute eller inne idag då jag släckte lampan igår. Men som tur var hade allt kommit ner i form av snö! Kanske man ändå skulle få en rejäl vinterdistans till i år?
Iväg stack jag med vårt lilla men starka elit gäng och inte tog det länge innan drömmarna om en distans på snö försvann för redan efter ca 2 kilometer började saltslasken att yra, suck... Men men, nog fick vi allt cykla lite på snötäckta vägar. Nästan tre timmar för att vara exakt, perfekt! Sammanlagt blev det 85 kilometer och det får väl ses som okej med tanke skicket jag varit i dom senaste veckorna. I slutet kände jag nog av längden och blev lite krokig. Väntat och det finns bara en sak att göra åt det, nämligen att träna! 10 veckor till säsongspremiären så nog skall Pettsson hinna ifatt sig själv tills dess!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...