söndag 1 december 2013

Vintercykling, prolog

Redan den 25 juni så skrev jag om att jag längtade till vintercyklingen. Idag var det så dag för den första riktiga vinterdistansen och vilket antiklimax det blev. Redan innan var väder prognoserna ostadiga, men vi bestämde för att köra ändå trots att temperaturen varierade mellan två grader och minus två grader, trots att vinden fläktade med 13-15m/s, trots att snöblandat regn kom ner i snabb takt och trots att vägarna var oplogade. Får fortsätta vänta på dom där vinterrundorna i underbart väder som ja drömt om nu i fem månader.
Med facit på hand blev resultatet toppen med tanke på förutsättningarna. Över tre timmar i passlig distansfart i fint sällskap. I mitt huvud under rundan fanns bara Velominatis Rule #5 och Rule #9 och det räckte mer än väl som motivation för min del. Blev en perfekt avslutning på veckan med andra ord. Imorgon blir det jobb och minimalt med träning för på tisdag tänker jag köra nytt FTP rekord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...